marți, 1 decembrie 2009

Ceaţa

E întâi Decembrie. Nu 15/16, nu 21/22. Dar, nu ştiu de ce, m-am trezit amintindu-mi lucruri de acum 20 de ani...

M-am trezit cu speranţa si nerăbdare. Ale adolescentului de 18 ani, dintr-un oraș de provincie, venit in București in ianuarie 1990, la primul congres al elevilor "liberi". Ale tânărului care vedea ca se poate vorbi liber, fără frică, ca se pot întinde poduri intre oameni fără teamă de consecinţe.

M-am trezit cu un zâmbet pe fata. Al adolescentului de 18 ani, dintr-un oraş de provincie, care făcea petiţii si organiza greve in liceu, împreună cu prietenii săi. Adolescentul care milita pentru eliminarea uniformei şi schimbarea mentalității profesorilor.

M-am trezit dezamăgit şi îngrijorat. Cu dezamăgirea şi îngrijorarea adolescentului de 19 ani care se uită scârbit cum mulţimea vandaliza prima "consignaţie" din orașul de provincie, urlând "Huo, privaţilor!", "Hoţilor!".

M-am trezit si m-am dus la geam.



Am văzut ceaţa de-afară.



Ceaţa ce se lasă peste toate, ceata ce se vrea lăsata peste mintea noastră.

Ceaţa care estompează distantele, diferențele, formele, care confuzioneaza. Ceaţa care e liniștitoare, care anesteziază simțurile. Ceaţa care nu lasă informația sa treacă. Ceaţa care izolează, demoralizează. Ceaţa care ne minte...

Nu cred in idoli falși care-si apropriază simboluri (Dan Șelaru a zis-o bine aici), dar știu un lucru.

Știu ca voi fi întotdeauna împotriva celor care revarsă ceaţă din ecrane, care-mi cenzurează informația si care încearcă sa mă manipuleze grosolan, ca sa nu pot gândi de unul singur.

Împotriva celor care vor sa mă tina in ceaţa.

Împotriva celor care se ascund in ceaţa.

2 comentarii:

Zorin spunea...

vezi robert frost: fog.. e un poem minunat...

Dragos Popa spunea...

Zorin.
va multumesc pentru sugestie, insa n-am reusit sa gasesc decat un poem (foarte frumos ce-i drept) similar, de-al lui Carl Sandburg (contemporan si oarescum rival cu Robert Frost):

"The fog comes
on little cat feet.

It sits looking
over harbor and city
on silent haunches
and then moves on"

daca va refereati cumva la alt poem, imi puteti da va rog un link catre acesta?

NB: trebuie sa recunosc ca ceata, ca fenomen natural, imi place (mai ales pentru fotografii). insa articolul, dupa cum ati inteles foarte bine, se referea la altceva...