miercuri, 24 septembrie 2008

termopan american

daca tot am stat acasa si-am bolit astazi, am mai apucat sa mai citesc si eu presa si m-am crucit.

deci sa ne intelegem, Adrian Nastase este un tip cu mult bun simt...comparativ cu Paulson. adica domnul reprezentant al speciei de politicieni de Dambovita e clar plin de tupeul coruptiei dar pana si el cred ca ar avea o retinere in a propune un plan de "salvare a economiei" de $700 mld, in urmatoarele conditii:
  • nu se stie exact cum se vor folosi banii dar se stie ca se vor cumpara active depreciate din bilanturile bancilor. deci bani pentru prieteni (ca vorba aia nu-i rau ca actualul Secretar al Trezoreriei US - Dl Henry Paulson - sa fi fost CEO la Goldman Sachs) fara ca sa ajute la rezolvarea problemei fundamentale a crizei imobiliare / ipotecare.
  • nimeni nu poate evalua in mod corect activele ce urmeaza a fi cumparate (MBS) din bilanturile bancilor
  • nu se spune ca $700 mld ar fi suficienti dar se sugereaza ca nu...
  • se vrea autoritate discretionara acordata FED/US Treasury fara ca actiunile lor sa poata fi cercetate de vre-o agentie guvernamentala si fara ca sa poata fi trasi la raspundere in fata justitiei...asta e chiar misto, politicieni romani, ia luati de invatati cum se obtine imunitate!!
  • se cumpara active dar contribuabilul nu obtine equity. adica e bun doar de plata.
  • etc etc
wow (adica uau) eu asa nesimtire am vazut mai rar pana si pe meleagurile noastre...adica sa plateasca contribuabilul domle' mi se pare normal ca sa sponsorizeze cineva si bonusurile bancherilor...

si hai mai senatorilor aprobati mai repede ca maine e sfarsitul lumii, ce va tot uitati atata pe detalii, te pomenesti ca nu sunteti de-acord sa ne transferati parte din prerogativele voastre? atat scandal pentru un mizilic (un altul) de $700mld? ce oameni domle...

deci sa ne intelegem, iata ordinea prioritatilor din acest plan:

"In exercising the authorities granted in this Act, the Secretary shall take into consideration means for–

(1) providing stability or preventing disruption to the financial markets or banking system; and

(2) protecting the taxpayer."

Niciun comentariu: