vineri, 13 iunie 2008

Herr Gref...

astazi am primit o veste care m-a daramat, Ioan Gref a murit intr-un accident de masina ieri...

incerc sa scriu ceva si ma regasesc innotand in marea de banalitati pe care le debitam in astfel de situatii. si observ ca recursul la clisee tradeaza incapacitatea de a pune pe cuvinte ceea ce simt acum, imposibilitatea de a cuprinde ideea cu mintea.

cum poti sa accepti ca un om care era atat de viu, nu mai e... ca nu mai e forever!! ca n-am sa-l mai aud razand cu rasul lui caracteristic sau sa-l vad cu zambetul sagalnic in coltul gurii. ever...
nu pot concepe. nu pot.

si cand ma gandesc la Dana, nevasta lui insarcinata in luna a 6 a, mi se pune un nod in gat si mi-se blocheaza mintea.

Dumnezeu sa-ti odihneasca sufletul Ionica si sa-i dea Danei putere si sanatate sa mearga mai departe si sa se bucure de copilul care poarta in el o parte din tine...

22 de comentarii:

Mihai Stoian spunea...

Imediat dupa ce am aflat de acest teribil accident mi-am amintit de o vorba... Toate statisticile care servesc drept justificare pentru ceea ce se intampla in tara asta (de k.k.o. - ar zice unii, frumoasa dar pacat ca-i locuita - ar spune altii) devin foarte personale atunci cand in insiruirea de cifre ajunge sa faca parte si cineva drag. Abia atunci ne scuturam putin, ne ridicam, si-apoi cadem inapoi, prada unui sistem specializat in a ne vinde iluzii si a ne consuma prea repede...


Odihneste-te in pace...

Dragos Popa spunea...

@mihai stoian

asa e, contextul se schimba radical in momentul in care teoria se transforma in realitate, iar realitatea ne doare...

ai mare dreptate si cu partea a doua si-l citez pe Churchill:

"Once in a while you will stumble upon the truth but most of us manage to pick ourselves up and hurry along as if nothing had happened."

cu toate astea - poate sunt naiv - ramane la latitudinea noastra sa putem invata si ceva bun din toata aceasta tragedie. sau macar sa nu decadem in aceeasi rutina...

Mihai Stoian spunea...

Nu reusesc sa vad nimic bun in ceea ce s-a intamplat. Nu pot. A lasat in urma lui multa durere, lacrimi si multe lucruri neterminate. Prea multe. Mai mult, ne-a parasit intr-un accident stupid, care reflecta, dupa mine, principiile lamentabile ale multora dintre locuitorii acestei tari... Nu sunt "gipanele" si prea multii lor posesori cu buzunarul plin si obrazul gros, model in Romania de azi? Sunt desigur, doar modele de natura economica, altceva oricum nu mai conteaza... Principii sanatoase, valori reale, bun simt, cei sapte ani de acasa, toate se sterg cu buretele in fata puterii economice...

Si, pana la urma (sa dea Dumnezeu sa ma insel), chiar credeti ca va raspunde acel individ pentru ce a facut? Cum totul in tara asta a devenit de vanzare, m-as mira...

In alta ordine de idei, chiar daca putem trage invataminte, nu-i cam mare pretul?!

Dragos Popa spunea...

Mihai,

bineinteles ca ce s-a intamplat cu Ionica nu contine nimic bun in sine.

bineinteles ca acest lucru nu trebuia sa se intample.

bineinteles ca a lasat in urma lui numai durere si lacrimi.

cu toate astea nici unul din noi, oricat am vrea, nu putem schimba ce s-a intamplat, nu putem da timpul inapoi. asa ca ce ne mai ramane de facut este sa incercam sa asimilam aceasta pierdere (si o cat de greu este...) si sa tragem niste invataminte din ce s-a intamplat. eu unul, dupa cum spuneam intr-un alt post, am reluat legatura cu prieteni cu care nu mai vorbisem de mult, si m-am hotarat sa acord si mai mult timp celor care conteaza in viata mea. pentru ca, oricand se poate repeta o astfel de nenorocire.

si, crede-ma, am un oarescare deja vu...anul trecut in august a murit fratele sotiei mele, intr-un accident de motocicleta, la 27 de ani. iar sotia mea era insarcinata in 3 luni.

am vazut de foarte aproape cam ce efecte poate avea o astfel de tragedie.

cat despre indivizii cu jepane, imi vine greu sa comentez fara sa folosesc termeni care nu si-au locul pe blog. desi nu este crestineste, mi-as dori ca sa simta si ei ceea ce simte in acest moment Dana si familia lui Ionica.

sa fie modele economice? nu multumesc, nu pentru mine. ce-are a face tzeapa cu economia...

cred ca bunul simt nu are ce cauta in aceeasi fraza cu astfel de subiecte...

din nefericire pentru noi, s-a dovedit ca astfel de creaturi se bucura de toate avantajele imediate si sunt luate drept reper de majoritatea populatiei, ca oameni de succes. si desi materialiceste o duc mai bine ca noi, eu unul imi voi invata copii despre bun simt, compasiune si respect pentru lucrurile cinstite si pentru ceilalti. prefer sa fie mai putin "competitivi" si mai mult "oameni". refuz sa merg alaturi de turma, pe calea minimei rezistente pe acest subiect.

sper ca acel individ va plati cu varf si indesat, stiu ca Dana si-a luat un avocat dar ca rezolvarea de catre politie a dosarul accidentului poate sa dureze destul de mult. sper sa nu apara "ingerinte".

camelia spunea...

Am aflat teribila veste dupa ce am revenit din concediu...am fost colegi de liceu timp de 4 ani si cu siguranta nu i-as putea uita vreodata rasul unic care ar fi trezit la viata pe cel mai mort dintre morti...el insufletea fiecare loc in care intra. Lacrimile nu fac decat sa spele durerile sufletesti si in asemenea cazuri trebuie sa ne amintim de cei plecati ca de niste prieteni dragi pe care-i vom revedea candva. Aveam un caiet de amintiri in care mi-a scris:"pentru atunci cand cuvintele vor desena din nou cercuri interesante".Dormi in pace, Hansi! Condoleante sotiei si putere sa accepte destinul iubindu-si copilasul nenascut!

Dragos Popa spunea...

asa e Camelia, odihneasca-se in pace. si Doamne'ajuta ca Dana si copilul sa fie sanatosi.

Alexandru spunea...

Si eu de atunci ma gandesc intr-una la moarte...
Pana la reintalnirea cu bunul meu prieten nu pot decat sa imi aduc aminte de cele mai adevarate momente petrecute cand ascultam impreuna o trupa draga lui , Helloween si sa imi spun
"Together we'll fly someday, forever we'll fly someday!"...

Cate as putea sa va povestesc despre acest personaj absolut aparte cu care am copilarit si am impartit o gramada si acum de curand in ultimii ani...

RIP Iani!

Alex

Dragos Popa spunea...

@alexandru
asa e era intr-adevar un personaj aparte...

Dumnezeu sa-l ierte!

LauraM spunea...

...am aflat chiar in dimineata aceea despre nenorocire....mai vedeam la stiri accidente cu victime , parca nu ma afectau asa de tare. Acum, cand a intrat in statistica si un prieten drag, realizez cate familii s-au distrus in acelasi mod, cati copii ramasi in urma fara parinti...Nu pot descrie ce am simtit, nici acum nu pot crede ce s-a intamplat.
"Only the good die young!-Iron Maiden".

Odihneste-te in pace , prieten drag!
LauraM

Dragos Popa spunea...

@LauraM.

aceleasi au fost cuvintele mele exacte cu ocazia unei alte nenorociri ( http://www.flickr.com/photos/11177992@N00/1151778185/) si sunt la fel de valabile si-in acest caz. dar nimic nu consoleaza.

am vorbit cu Dana Gref astazi si mi-a spus ca individul cu BMWul avea peste 1 la mie alcoolemie...sa-i dea Dumnezeu ce merita.

vestea buna e ca atat Dana cat si bebele din burtica sunt ok si mai au cam 5 saptamani pana la termen.

Dana Gref spunea...

Ieri,10.08.08 ar fi trebuit sa sarbatorim 2 ani de la starea civila dar din nefericire, astazi 11.08.08 sunt exact 2 luni decand eu asteopt ca sotul meu sa se intorca de la Reghin, doua luni decand eu il caut in continuare cu privirea, cu gandul cu toata fiinta mea peste tot pe unde merg,... dar nul vad nul gasesc nu vine.....Nu cred ca voi putea accepta vrreodata ca nu se mai intoarce la mine,la noi......

Dorin spunea...

Ma gandesc de multe ori ce cruda este viata! Oare cu ce a gresit Hani – asa cum il alintam noi in familie – de a platit atat de scump? Ca era un perfectionist? Ca nu accepta compromisul de niciun fel? Ca nu a stiut sa iasa in evidenta fiind un modest incurabil? Ca aducea zambetul pe buzele tuturor cu rasul sau? Pentru ca era un familist convins dar care nu a mai apucat sa culeaga roadele fericirii depline? Ca era un OM in adevaratul sens al cuvantului? Oare cel care l-a trimis in ceruri a indraznit vreodata sa se intrebe aceste lucruri?
De fiecare data cand trec pe langa casa parinteasca ma astept sa-l vad prin curte, dar tot intarzie sa apara...

Alexandru Molnar spunea...

Dragi prieteni ai lui Herr Gref!
Astazi 07/08/2008 la ora 11,35 a venit pe lume Gref Ingrid Ioana de 3,080 Kg! Sa ii dea Dumnezeu multa sanatate! Sper sa ii mosteneasca rasul ; am vazut ca fetele ii mostenesc pe tatzi. De fapt ii urez sa ii mosteneasca foarte multe calitati de la el.
Alex Molnar

Dragos Popa spunea...

@Alexandru Molnar. mi-ai luat-o inainte :)
sa-i dea Dumnezeu sanatate Ioanei Ingrid si Danei. Sa fie un copil frumos si bun la suflet si sa-si faca parintii mandri. sunt sigur ca acolo sus Ionica zambeste pana la urechi si-i face giumbuslucuri Ioanei Ingrid ca sa zambeasca in somn...

Alexandru Molnar spunea...

Erata,
Ieri in graba si cu gandurile la micutza nou nascuta, am scris 07/08/2008 .--> ptr prietenii cititori : data corecta este 07/09/2008 .

camelia spunea...

Dumnezeu sa le dea sanatate fetelor tale: Ingrid si Dana. Sunt sigura ca le vezi de acolo de unde esti si vei veghea mereu asupra lor.

Dana Gref spunea...

astazi am regasit puterea de a reciti ceea ce se spunea pe acest blog, acum 2ani si vreo 7-8 luni ca Ionica a plecat de langa mine,de langa noi fara voia lui ,nu credeam atunci si inca nu pot sa cred,Nu demult Ingrid ma intrebat ?mami dar am si eu TATI nu?iam raspuns da mama dar e acolo sus la Domne Doamne si deacolo de sus el te vede tot ce faci si te aude doar ca nu poate sa-ti raspunda si nu se mai poate intorce ,a intrebat DE CE?pentru ca Dumnezeu il vrea acolo sa poata sa avea grija de noi pentru ca a fost un om prea bun si prea corect.

Dana Gref spunea...

D-zeu sa te odihneasca in pace
sa ai grija de noi si sa nu ma lasi ,cand vezi ca nu mai pot,
te voi iubi mereu,desi stiu ca nuti plec cuvintele astea spuse!

Dragos Popa spunea...

of Dana...pot doar sa incerc sa-mi inchipui cat de greu iti este. sunt sigur insa ca bunul Dumnezeu iti va da puterea si intelepciunea sa-i asiguri lui Ingrid conditiile de care are nevoie ca sa creasca armonios. sunt, deasemenea, sigur ca Ionica vegheaza asupra voastra de-acolo de sus si ca-i zambeste in vis lui Ingrid.
Dumnezeu sa-l aiba in paza si pe voi sa v-ocroteasca...

Dana Gref spunea...

as vrea din nou sa mai pot vb si eu cineva sa pot sai urez la multi ani in fiecare an daca nu de revelion macar pe data de 13.02....dar din pacate nu am cu cine si nu am cui ,...asta e viata e cruda, cu uni as putea sa spune,
dar sper sa mai pot vorbi si sa ne uite,cei care au fost asa cum spunea aceasata fiinta draga "prietenii mei"

Dana Gref spunea...

as vrea din nou sa mai pot vb si eu cineva sa pot sai urez la multi ani in fiecare an daca nu de revelion macar pe data de 13.02....dar din pacate nu am cu cine si nu am cui ,...asta e viata e cruda, cu uni as putea sa spune,
dar sper sa mai pot vorbi si sa ne uite,cei care au fost asa cum spunea aceasata fiinta draga "prietenii mei"

Camelia spunea...

8 ani! Dormi in pace, Hansi! Nu te-am uitat. Fetita voastra e marisoara, sa fie fericita. Si viata merge mai departe...